Jaunystės kultas ir meilės troškimas
Kino žurnalistė Ieva Šukytė
Ar norėtumėte būti amžinai jauni? Ar turėti jauną savęs versiją? Kai pasaulis verčiasi iš kojų keldamas į viršūnę jaunystės kultą, kai kurie kino kūrėjai įkvėpti šios amžinojo grožio obsesijos imasi kurti filmus.
Praėjusiais metais kino pasaulį kiek sudrebino Coralie Fargeat juosta „Substancija“, kuri per siaubo žanrą nagrinėja jaunystės kultą. Juostoje pagrindinį vaidmenį atliekanti Demi Moore vaidina penkiasdešimtmetę primirštą Holivudo žvaigždę, kuri per savo jubiliejų atleidžiama iš vedamų televizijos aerobikos laidų. Prodiuseris nori jauno veido, o Elizabetė jam tokio jau nebeprimena. Moteris sutinka vyrą, kuris jam pasiūlo išbandyti medžiagą, kuri pakeis jos gyvenimą. Susileidus substanciją, atsiranda jaunesnė jos versija Sju. Vienintelė bėda – jos turi keistis vietomis kas savaitę. Sju greitai tampa geidžiamiausiu veidu, o Elizabetė leidžia dienas slėpdamasi namuose ir vis laukdama, kada vėl galės tapti Sju. Tačiau ir prasideda visas kūniškasis siaubas, kuris parodys, kokia yra jaunystės kaina.
„Vadink mane savo vardu“ ir „Varžovų režisierius Luca Guadagnino praėjusiais metais Venecijos kino festivalyje pristatė savo naujausią filmą „Queer“, įkvėptą garsaus amerikiečių rašytojo Williamo S. Burroughs knygos. Danieliaus Craigo, nusivilkusio Džeimso Bondo kostiumą, įkūnijamas Ly leidžia dienas Meksikoje gerdamas alkoholį ir viliodamas sugulovus. Deja, jau kiek pagyvenusiam vyrui rasti partnerius nėra lengva. Dėl savo elgsenos ir didelio alkoholio kiekio vartojimo daugeliui vyrų jis kelią juoką. Tačiau mieste pasirodžius Judžinui – jaunam amerikiečiui, šis daro viską, kad tik jį suviliotų. Net ir po nakties kartu, tarp vyrų jaučiasi atstumas, kurį Ly bando visais būdais panaikinti. Ly yra rašytojo S. Burroughs „alter ego“, kuris pats gyveno Meksikos mieste. Guadagnino filme įterpia net kelis momentus įkvėptus paties rašytojo gyvenimo, kuris buvo dar labiau pašėlęs nei jo veikėjo Ly.
Apie kinų režisierių Jia Zhangke tikriausiai girdėjo tik labai autoriniu kinu besidomintys žmonės, tačiau šis svarbiausiuose kino festivaliuose įvertintas režisierius yra vertas platesnio atradimo. Naujausiame savo filme „Tėkmės pagauti“ jis apjungia beveik visą savo kūrybos laikotarpį. 2001 metais Datongo mieste Čiaočiao užmezga aistringus santykius su savo viršininku Binu. Tačiau šis nusprendžia laimės ieškoti kitur. Jauna moteris nusprendžia jį vytis ir taip prasideda du dešimtmečius besitęsiantį filmo istorija, kurios fone sparčiai besikeičia Kinijos visuomenė ir jos ekonomika. Juostoje įterpiami ankstesnių režisieriaus filmų fragmentai, o pats filmo kūrimas užtruko daugiau nei dvidešimt metų. Tai poetiškas režisieriaus darbas, kurį verta pamatyti ir norintiems kiek geriau suprasti šiuolaikinę Kiniją.