Naujausios juostos jaukiam rudens vakarui
Kino žurnalistė Ieva Šukytė
Lapkritį namų kino platformoje „ŽMONĖS Cinema“ – naujausi filmai, pristatyti šių metų kino festivaliuose ir kino teatrų repertuaruose. Prancūzijos žvaigždės, baugi Sakartvelo kaimų kasdienybė ir Anglijos viduramžių kaimo gyvenimas – juostos, tinkančios gerai praleisti rudenišką vakarą.
Prancūzų režisieriaus Guillaume Nicloux kostiuminė drama „Dieviškoji Sara Bernar“ pasakoja apie žymią, bet jau primirštą teatro aktorę Sarą, kuri Paryžiuje iškilo XIX a. antroje pusėje ir vaidino iki pat savo mirties 1923-iaisiais metais. Teatro pasaulyje užsitarnavusi „dieviškosios“ vardą, ji tapo viena pirmųjų pasaulio žvaigždžių, gastroliavusi po visą pasaulį ir viena pirmųjų suvaidinusi kine. Nuo pat mažens mėgusi dėmesį, Sara pademonstravo savo aktorinius sugebėjimus vienuolyno mokykloje surengusi tikras katalikiškas laidotuves mirusiam driežui. Ji vaidino mokykliniuose pastatymuose, o vėliau greitai tapo pagrindine teatro žvaigžde. Sara palaikė draugiškus santykius su tokiais rašytojais kaip Victoru Hugo ir Alexandru Dumas, pagal kurių pjeses ji atliko vaidmenis. Prancūziškoje dramoje vaizduojamas jos iškilusis periodas ir asmeniniai romantiniai santykiai, kurių garsiajai moteriai netrūko.
Sakartvelo režisierė Dea Kulumbegašvili praėjusiais metais kino festivaliuose pristatė antrą savo filmą „Balandį“, kuris susilaukė apdovanojimų tiek Venecijos, tiek San Sebastiano kino festivaliuose. Šiemet juosta buvo pristatyta „Kino pavasaryje“ ir dabar jau pasiekiama namų kino platformos žiūrovams. Filme pasakojama apie akušerę Niną, kuri žengia plona linija tarp pareigos ir maišto. Ji slapta atlieka abortus, kovodama su sistema, kuri siekia kontroliuoti moterų kūnus. Gimdymo metu mirus kūdikiui, pradedamas tyrimas, kuris atveria visuomenės baimes. Juosta atskleidžia visuomenės konservatyvias pažiūras ir siekį kovoti už pasirinkimo teisę.
„Atenbergo“ režisierė ir ankstyvųjų Yorgos Lanthimos filmų „Iltinis dantis“ ir „Alpės“ prodiuserė Athina Rachel Tsangari praėjusių metų Venecijos kino festivalio konkursinėje programoje pristatė naujausią savo darbą „Derlius“, nukeliantį į bevardį Anglijos viduramžių kaimą. Vietiniai gyventojai ten itin saugo savus, tačiau įtariai žvelgia į pašaliečius. Ūkininku tapęs Volteris ir žemvaldys Čarlzas netrukus susiduria su išorinio pasaulio invazija: žemėlapių kūrėju, imigrantu ir bankininku. Per savaitę kaimas išnyks. Saulėtuose Šiaurės Škotijos peizažuose ant 16 mm juostos nufilmuotas filmas reflektuoja santykį su žeme ir pasitelkiant viduramžių kaimą, referuoja į šiuolaikinę visuomenę.


