Naujienos iš „Lokys, liūtas ir šakelė“ filmų kolekcijos
Kino žurnalistė Ieva Šukytė
Spalio 12 dieną Lietuvoje baigėsi „Lokys, liūtas ir šakelė“ kino festivalis. Kino renginys, kiekvienais metais pristato svarbiausius filmus iš žymiausių kino festivalių – Kanų, Berlyno, Lokarno ir Venecijos. „ŽMONĖS Cinema“ namų kino platformoje nuo šio savaitgalio pristatomos dvi naujos juostos iš praėjusių metų festivalio – „Rugsėja sako“ ir „Stebinčios akys“.
Praėjusiais metais Kanų kino festivalio „Ypatingas žvilgsnis“ programoje graikų prancūzų aktorė Ariane Labed pristatė pirmąjį savo režisuotą filmą „Rugsėja sako“, paremtą pagal šiuolaikinės gotikos Daisy Johnson romaną „Seserys“. Išgarsėjusi sutuoktinio Yorgos Lanthimos ankstyvuosiuose filmuose Labed savo debiutui įkvėpimo pasisėmė iš graikų Keistosios bangos, pasiūlydama įdomų žvilgsnį į sudėtingą šeimos gyvenimą. Seserys Liepa ir Rugsėja gyvena su vieniša fotografe mama Šyla savo susikurtame pasaulyje, kuriame pilna meno ir keistų kostiumų. Abi seserys yra viena kitos priešingybė – Rugsėja kovinga ir nuolat ginantį savo seserį, o Liepa – naivi, tačiau tyrinėti pasaulį linkusį paauglė. Kuomet Rugsėja nušalinama nuo pamokų, Liepa pradeda pažinti kitokį pasaulį ir suprasti laisvę. Filmas analizuoja seserų ryšį ir santykį. Kiek esi toli pasiryžusi nueiti, kad išlaikytum šį ryšį?
Režisierius Yeo Siew Hua įėjo į kino istoriją kaip pirmasis kino kūrėjas iš Singapūro, kurio filmas pateko į pagrindinę Venecijos kino festivalio konkursinę programą. Debiutavęs 2009 metais su eksperimentiniu filmu „Šiaudų namas“, režisierius prisidėjo prie šalies Naujosios kino bangos. Jo juosta „Išgalvotas žemė“ 2018 m. Lokarno kino festivalyje buvo apdovanota kaip geriausias filmas. Praėjusiais metais Venecijos festivalyje jis pristatė neonuarinį trilerį „Stebinčios akys“, kuriame pasakojama apie jauną šeimą. Paslaptingai dingsta jaunos poros dukrelė. Laukdami žinių iš policijos, vyras ir moteris po namų durimis pradeda rasti DVD diskus, kuriuose užfiksuotas jų kasdieninis gyvenimas ir net intymios akimirkos. Greitai paaiškėja, kad juos stebi priešais gyvenantis parduotuvės vadybininkas. Tačiau kol nėra akivaizdžių įrodymų, pora patys nusprendžia pradėti jį stebėti. Šiuolaikinio trilerio fone atsiskleidžia šalies portretas ir stebėjimo kultūra, kurioje taip lengva pasinerti į kitų, bet ne savo asmeninį gyvenimą.